nakladatelství divadelní literatury
Za spolutvůrkyni zlatého věku české scénografie od přelomu 50. a 60. let 20. století lze považovat doc. PhDr. Věru Ptáčkovou, historičku, teoretičku a kritičku scénografie, která od roku 1994 systematicky autorsky spolupracovala s Pražskou scénu. Po její asi nejslavnější knize z 80. let Česká scénografie XX. století, odeonském vydání v sugestivní grafické úpravě Libora Fáry, upevnila kánon české scénografie 20. století rozsáhlým úvodem v monografii Jaroslava Maliny (1999) a textovým základem Příběh kostýmu ve svazku Český divadelní kostým / Czech Theatre Costume (2011), pandánu odeonského vydání dějin naší scénografie. Pražská scéna ji také představila výborem z jejích nejpronikavějších statí Divadlo na konci světa (2008), což byl nejen nakladatelský hold zcela originální a statečné osobnosti, ale zároveň i nepřímá konfrontace věhlasu nedávné minulosti české scénografie s aktuálním stavem.
Věra Ptáčková také přispěla do svazků Opera Furore & Opera Mozart (1994), Jan Grossman II. – Inscenace (1997), Jan Grossman III. – Interpretace (1998), Jan Schmid – režisér, principál, tvůrce slohu (2006) nebo statí Kousek mých osmdesátých let ve svazku Divadelní osmdesátky a Studio Beseda (2014). Její texty posílily také publikace MIMOZA, 4. svazek edičního cyklu Pražská pětka (2007), nebo antologii Scéna 1980–1989 (2019).